Orkanen Margot!

... Drar precis fram över min lägenhet! Det är alltså min morsa som har dykt upp för att städa och ge mig lite typiskt moderliga råd. För omväxlings skull så var hon dock inte missnöjd med hur det såg ut i lägenheten, utan jag fick tvärtom beröm för att jag hade hållt så pass bra ordning. Känns bra eftersom jag ägnade halva fredan åt att städa här :P
Ikväll blir det jävlar i mig fotboll, Milan-Barcelona! Tror dessvärre inte Milan kommer ha en chans. För mycket skador, som vanligt. Jag menar vilket lag skulle inte decimeras kraftigt av att ha spelare som Van Bommel, Silva, Robinho och Abate borta? Tror att Barcelona vinner ikväll med 1-2, Zlatan gör Barcas mål. Mycket ansvar som vilar på Z ikväll. Nu står han inför ett jävla eldprov, han måste prestera på absolut max för att Milan ska ha en chans, och antagligen räcker det ändå inte. Oavsett vilket har han gjort en grym säsong och lätt varit topp 5 i Europa och världen...
... Är ju bara det att i motståndarlaget finns det en spelare som inte går att jämföra med andra, han är fan inte från den här planeten, Lleonel Messi... Har nu erkänt honom som den bäste spelaren jag sett, en plats som tidigare varit vikt åt Zidane. Säger en del att jag rankar Messi före den spelare som tog Frankrike till EM och VM-guld (och nästan ett andra VM-guld innan damp-grejen på Materazzi), som avgjort Champions Leauge med ett av de vackraste målen genom tiderna, Zinedine Zidane. Hur Milan, dessutom utan Silva i backlinjen, ska kunna stoppa Messi, det vet jag inte...
Nåja, nu ska jag iväg och köpa skor, på tiden!
/Kotten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0