00-talets bästa låtar! Plats 55-46

Tjo. 
Hade tänkt ranka 00-talets bästa låtar. Eftersom jag inte lyssnar på ny musik, som ni kommer märka, så är det svårt men vi ska göra ett försök :P
Listan domineras, givetvis, av Iron Maiden. De har släppt tre högklassiga album under 00-talet. I mitt tycke är Maiden minst lika bra nu som under 80-talet.
Här är de 55 bästa (udda nummer, men jag är en udda person...) under 2000-talet!
55-46:
55: Seven Nation Army - The White Stripes: 2000-talets mest igenkända riff, får en plats på listan pga minnen från en balkong i Spanien :P
54: Cosmos Rockin' - Queen + Paul Rodgers: Mina hjältar Queen för av naturliga orsaker en ganska undanskymd plats på den här listan. Men det här är en bra, om än väldigt basic rocklåt!
53: It's much too late - Alice Cooper: Alice Cooper har släppt ett par hyggliga album under 00-talet. Det här är en lite långsammare rocklåt med en tänkvärd text. Lyssnade mycket på den för några år sen.
52: Dani California - Red Hot Chilipeppers: - Skön låt.
51: Boulevard Of Broken Dreams - Green Day: Bra låt som påminner mig om första ring. Eller om det var andra ring... jaja, åren går. 
50: Rock'n Roll Train - AC/DC: AC/DC har ju inte släppt så mkt under 00-talet. En ny skiva, som jag inte lyssnat på helt, men det här är en bra låt som låter precis som AC/DC alltid har gjort. Finns inget band som låter mer Rock 'N Roll än vad AC/DC gör!
49: Losing - Takida: Takidas genombrottslåt. Alltid gillat Takida och det är bra drag i den här låten. Känner igen mig i texten också... :P
48: Boston - Augustana: Nån låt som Klarjävel skickade en gång... ingen aning om vad det är för band men låten är bra och jag älskar pianospelet i introt. 
47: I Wish I Was A Punkrocker - Sandi Thoms: Udda låt för att vara Kotten kanske, en låt som faktiskt varit på topplistorna under 2000-talet :P Men en skön och lite udda låt med en bra och nostalgisk text. Vem har inte drömt om att resa till 70-talet? ^^
46: The Thin Line Between Love And Hate - Iron Maiden: Bra låt från Brave New World som kom år 2000 och var Bruce Dickinson och Adrian Smiths återkomst till Maiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0