På begäran...

... av Gretjävel så får jag väl ta och skriva ett sketet blogginlägg då ;)
Nå, vad ska man berätta om då? Tja, eftersom det enda jag gjort idag är att jobba så kan jag ju alltid berätta om mitt jobb!
Eller näe. Förresten. Det ska jag inte göra. Dels finns det inget roligt att berätta, och dels kan jag få skit för det, då det på de flesta arbetsplatser inte anses sådär vidare bra om man bloggar negativ kritik om där man jobbar, och skrev jag nu skulle det bli en del negativt. Men jag kan ju ta dagens samtal iaf, som kom till en tjej bredvid mig.
- Välkommen till XXX du talar med XXX XXXXX.
- Ni har en dålig kundtjänst era fittor!  *klick*
Personen som skrev detta måste fan vara ett komiskt geni! Så kort och konscist, rått men ändå så fullständigt omöjligt att ta på allvar, stor humor! xD 

Det är ju så i allmänhet när man jobbar med kundtjänst att den sortens aggressiva kunder som stör en och som man lägger på minnet är inte de som gapar och skriker. Råkar man ut för en sån kund som inte kan föra en vettig diskussion så är det mest underhållande. Näe, de kunder som är jobbigast är intelligenta, men otrevliga personer, som är beredda att hugga på minsta fel man säger. I regel är den typen av kunder ofta Stockholmare, män, och har någon slags juridisk utbildning eller påstår sig åtminstone ha det. 
Efter sådär en 40 000 inkommande samtal på mina bägge arbetsplatser så kan jag konstantera att fördomarna man har om folk från olika delar av landet stämmer, i viss mån. I regel är norrlänningar lugnast, värmlänningar och dalmasar trevligast, Stockholmare drygast, invandrare hetsigast, och skåningar buffligast. Framförallt skånska medelålders män, av någon anledning, brukar kunna vara rätt jobbiga. Det är oftast typen som aldrig viker sig om dom har bestämt sig för att dom har rätt, och i kombination med Sveriges fulaste dialekt kan de ge ett synnerligen osympatisk intryck. Nu ska inte alla känna sig träffade - jag pratade med en jättetrevlig skånsk äldre man en dag som berättade om ett besök på Stadshotellet i Söderhamn för längesedan - men ett korn av sanning finns det nog i vissa fördomar.

I övrigt kan jag konstatera att...
...Bandysäsongen blev ett fiasko, som jag ser det. Tredje året skulle vi ju för fan slåss i toppen, men det är kört nu. Näe, det duger inte, 4 elitseriespelare in och ändå en säsong i paritet med fjolårets. Avgå!
... Blåvitt dock ser ruskigt starka ut inför allsvenska starten, tror stenhårt på guld i år. Bara det inte blir ännu fler korsbandsskador...
... Absint från och med nu står med på min svarta lista, som tidigare innehåller Mintuu och Jägermeister...
... Sommaren känns som en evighet bort...
... Jag nu har valt bort hälften av de 54 utbildningar jag tyckte var intressant för högskola i höst. Bara 27 st kvar att välja mellan :P....
... AC/DC i Juni, woho!!!...
... Och att jag inte har nåt mer att skriva. Vi hörs!
/Kotten

Kommentarer
Postat av: jävla jävel :D

hehe men du ser, det var väl inte såååå svårt! :D jag läser, vill läsa igen :) nu fick du en kommentar oxå men hll dig borta från absint :D

2010-02-09 @ 19:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0