OS-hjältar!

Kalla! Ferry! Två OS-guld på två dagar efter helt fantastiska lopp! Fan, när vår eviga skidskyttedrottning Magdalena Forsberg sa innan loppet att hon hade en väldigt bra känsla inför loppet så fick Champions Leauge vänta, och det beslutet behövde man ju inte ångra! Faan vad nice! :D Och Kalla igår, åker så rutinerat, så smart, och så mycket bättre än alla andra på den distansen! 
Lite kul att vi har två medaljer, men kunde haft 5, då vi haft tre stycken fjärdeplatser. Men känns såklart nice ändå, två guld jue!
När vi nämner hjältar, jag måste ändå hylla Marcus Hellner för hans insats i 15 km igår. Jag tror inte jag sett någon som tagit ut sig så extremt och kämpat så jävla hårt, satsat allt och det såg länge ut att hålla för guld, men till slut hamna 1,5 sekunder utanför pallen. 4:a är det suraste man kan komma på ett OS. Ingen minns en förlorare, men faan vad jag unnat grabben en medalj efter den kämpainsatsen!
Men vad sysslar arrangörerna i OS med egentligen? Först släpper dom iväg Olofsson i damloppet 14 sekunder för sent, sen släpper dom iväg en kanadensare 33 sekunder eller nåt för tidigt! Pinsamt värre...
Dagens tistel går till TV6, som tycker det är en fin idé att blinka fram resultatet i den andra matchen alldeles i slutskedet utan förvarning - när Viasat Sport, i samma jävla concern, visar matchen i eftersändning 20 minuter senare! Jävla TV6! 
Nåväl, nu lite poker och lite slökollande på nämnda match i alla fall. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0